CITROEN C4 GRAND PICASSO nyitható hátsó üveges csomagtér tartó teleszkóp/gázrugó cseréje

p1010595x_atmeretezve.jpg

Még a télen 2007-es évjáratú Citroen C4 Grand Picasso autónkon tönkrement a hátsó csomagtérajtót tartó egyik gázrugó. Ez általában télen, alacsonyabb hőmérsékletnél tűnik fel, az is lehet, hogy már előtte elkezdett engedni.

A nyitható hátsó üveges belülről így néz ki (nem ez a gázrugó ment tönkre):

14_atmeretezve.JPG

Gondoltam besétálok a helyi alkatrészkereskedőhöz és rendelek egy pár utángyártott darabot. Elkeserített, mert utángyártottat nem tudott adni. Csak gyári volt, darabja kb. 16ezer forintért.

A gyári gázrugó paraméterei:

dsc_0132_atmeretezve.jpg

Én ezt soknak tartottam. Ezért máshol is körbenéztem, de utángyártott sehol sem volt. Feltúrtam a netet. Végül elég olcsón hozzájutottam egy párhoz, 2db 4.176,- Ft volt + posta. De erről kiderült, hogy nem a Grand Picassohoz való, hanem az 5 üléses rövidhez. A netes felületen tévesen a Grand Picasso képét tették fel, így ezt vissza kellett küldenem. Tovább keresgéltem.

A téves oldal:

kivagas.jpg

Végül egy magyar gázrugó gyártó oldalán kötöttem ki. Ez a cég a Moliton Kft. A kívánt nyomatékú darab az Ő webáruházukban sem szerepelt. De mivel gyártók gondoltam egy próbát megér. Felhívtam őket, elmondtam mit keresek. Biztosítottak róla, hogy másnap már meg fogom találni a kívánt típust a webáruházban. Így is volt. (Ezen felbuzdulva testvérem autójára is tudtunk olyan egyedi gázrugót rendelni amit máshol nem talált meg. 3 ajtós C4 Coupe gyári szárnnyal, a szárny volt a gond, mert erősebb a gázrugója a szárny nélkülinél) Megrendelést követően pár napon belül meg is érkeztek a gázrugók, 2 db, 5.650,- Ft + posta áron.

Megpróbáltam felrakni, de sajnos az én autómra szánt rugó végén a gömbcsésze nem megfelelő volt, mert az eredetin kicsit ferde a csatlakozó.

gombcsesze.jpg

Balra az amivel a megküldött darabot szerelték, jobbra amivel kellett volna.

Ezt telefonon jeleztem nekik, másnap futár hozta a szükséges végeket, természetesen díjmentesen. Egyszerű menettel csatlakozik a szárhoz, ezért azt kicseréltem. Így már könnyedén fel tudtam szerelni.

A beszerelés menetéről alább egy képgaléria. (A fotók erős napfényben készültek, ezért a minőségért elnézést kérek)

Nagyon fontos, hogy mielőtt a hibás gázrugót lepattintja az ember vagy kérjen meg valakit, hogy fogja meg az ajtót, vagy ha egyedül csináljuk támasszuk ki, mert az ajtó súlyos, és a hibás rugó sem teljesen nullás, tehát lepattintása után még nehezebb megtartani. Én egyedül cseréltem ezért eszkábáltam egy állítható hosszú kitámasztót, ezt beakasztottam az ajtót lehúzó fogantyúba, így az stabilan állt, míg cseréltem a rugót. Először felül pattintottam ki egy csavarhúzóval a kis lemez fület, majd alul. A gyártó tanácsát megfogadva a rugót nem a gyári állásban, hanem fejre állítva szereltem be, azaz "a gázrugót rúdjával lefelé kell beépíteni!" Így lecsukás után a gázrugóban lévő olaj keni a szárat, így hosszabb lesz az élettartama.

A poszt azért íródott, hogy akik nyitható hátsó üveges C4 Grand Picassohoz (vagy akármilyen más típushoz) keresnek gázrugót, azokat egy korrekt magyar gyártóhoz irányítsam. A MOLITON Kft.-nél tényleg segítőkészek voltak, weblapjukon sok információ található a gázrugókról. Az, hogy fordítva szereljük be, szintén fontos és hogy ezt közlik is az meg korrekt dolog.

Linkek:

MOLITON KFT.

MOLITON Webáruház

C4 Grand Picasso (nyitható üveges) gázrugó (rendelésnél jelezni kell, hogy a "6H" v. "6R" gömbcsészével kell szerelni!)