ÚJ GÉP! - METABO SBE 601 FÚRÓGÉP

Bleki letérdelt, ezért beszereztem egy új fúrógépet!

dsc_0337.JPG

dsc_0339.JPG

A régi, még eredeti angol gyártású bleki fúróm (AST1 TYPE1) 15 év használat után sajnos végleg letérdelt. Volt már cserélve rajta tokmány és vezeték is. Azt vettem észre, hogy néha kihagy fúrás közben. Először ez csak falfúrásnál jelentkezett, de később már fafúrásnál is meg-meg akadt. Ez odáig fajult, hogy már kézzel le lehetett fogni. A videón ez látszik.

Ezért szétszedtem, hogy megnézzem mi a probléma. 7 db csavar kiszedése után szétszedhető a burkolat. Az áttételházat négy csavar fogja össze. Ezt is szétszedtem. 

Meg is lett a hiba. Sajnos az áttételnél szállt el pár fog (a 107-es alkatrészen).

e13293.gif

 Nem láttam értelmét a javításnak ezért méltó utódot kezdtem keresni.

A támasztott követelmények az alábbiak voltak:

  • ne legyen nehéz
  • gyorstokmányos legyen
  • minimum 600W
  • tudjon ütvefúrni
  • ne legyen túl drága
  • a várható élettartama legyen legalább annyi mint a blekié volt.

Makitákat nézegettem, de nem álltak össze ezek a paraméterek. Végül egy AEG és egy METABO maradt. Mindkettő gyorstokmányos, regisztráció után 3 év garis, kofferrel. Az AEG 25.500,- Ft volt és 750W-os. A METABO 600W, 23.790,- Ft volt az ára. A neten volt 1-2 ezer Ft-al olcsóbban is, de egy helyi kiskereskedőnél végül ezt vettem meg (ki lehetett mindkettőt próbálni, kézbe tudtam venni). A tömege kevesebb volt, formája fogása jobban tetszett, a kofferja is kicsit komolyabb, van benne egy kis rekesz fúróknak is.

Na nézzük a gépet:

A tokmány:

- 1,5-13-ig. Egy kattanással zár, utána ugyan ilyen könnyen oldható is. A pofák keményfémek. A tokmány végén van egy gyűrű, ezt forgás közben is meg lehet fogni, ez csavarbehajtásnál jöhet jól. A tokmány könnyen levehető, villás kulccsal meg lehet fogni. Levenni nem próbáltam (hiszen ez egy vadi új gép) de elméletileg a tokmány tengelye belül hatlapú, bit fejet is be tud fogni.

Kapcsolók:

- nagyon finoman indul. A kapcsolójában van a forgásirányváltó és egy tekerős, több fokozatba állítható fordulatszám szabályzó. Ez csavarbehajtásnál jöhet jól. A kapcsoló behúzott állapotban rögzíthető. Az ütvefúrást a tetején lehet kapcsolni.

Fogantyú:

- nem egy nagy szám, kicsit sorjás is, ebben van a mélységütköző. Ezt nem fogom használni, engem csak zavar, útban van, ezért ennek a minősége nem foglalkoztatott vásárláskor.

Mindent összevetve azt hiszem jól választottam. Tetszik a gép. Most már csak ki kellene próbálni.

Az is megvolt. Első bevetés. Fúrjunk lyukat. Egy jóóóó nagy lyukat :)