KUTYAHÁZ ÉPÍTÉSE - 2. RÉSZ - A VÁZ ÉPÍTÉSE

Közepes méretű, szigetelt kutyaház készítését mutatom be.

1. rész - TERVEZÉS

Az anyagok beszerzését követően kis műhelyemben megkezdtem az építést.

Első lépésként az 5x5-ös stafnikat szabtam méretre gérvágó fűrész segítségével, majd összepróbáltam a darabokat.

Ezt követően a függőleges oszlopok tetejének szögbevágása következett. Kimértem egy darab bútorlapon a függőleges oszlopok távolságát, az oszlopokat ráfektettem, majd egy vonalzóval összekötöttem és megjelöltem. A jelölést szögmérővel megmértem, 9°-os szög jött ki, ezt a gérvágón beállítottam és leszabtam az oszlopok végét és az összekötőket.

Összejelöltem a darabokat, bejelöltem, kifúrkáltam, kisüllyesztettem a csavarfejek helyét. (Ezt egy Wolfcraft fúró-süllyesztő szerszámmal csináltam, nagyon praktikus, ez is bemutatásra fog kerülni). A sarkokat átlóban csavaroztam meg, mindenhol két-két csavarral. A furatoknál ügyeltem arra, hogy az egymást keresztező irányoknál a csavarok ne találkozzanak. (Ha összeér behajtás közben két csavar akkor egyből szétrepeszti a faanyagot).

Ezután a darabokat egy lefogatott szalagcsiszoló segítségével megcsiszoltam. Csak a nagy szőröket akartam eltávolítani, hogy ne menjen a kezembe szálka. Nem akartam gyalult anyaggal dolgozni, felesleges egy kutyaház vázszerkezetéhez a gyalult anyag.

dsc_0160.JPG

Következhetett a vázszerkezet összecsavarozása, 4x80-as csavarokkal. Felül a hosszanti összekötőt hosszában félbevágott 5x5-ösből csináltam, így az kb. 2,3x5-ös anyag lett.

Ezután a fenéklapot vágtam ki OSB-ből, majd bevontam fekete fóliával. Ezt a keret aljára szegeztem pneumatikus szegbelövővel. Én kalapács és szög helyett ezt használtam, nagyon meggyorsította az összeszerelést. Most így utólag már nem így csinálnám. Előbb szegezném fel a csupasz OSB lemezt és aztán a fóliát felhajtanám a vázra és ahhoz rögzíteném, jobban védene alulról.

Most elkészítettem a lábakat, szintén 5x5-ös darabokból. Rájelöltem a furatokat egy Hettich sablon segítségével (ez tulajdonképpen bútorpántok felszereléséhez való, de sokat használom más jelölésekre is) és felcsavaroztam a fenéklemezre.

Eddig megvolnánk. Következő részben jön a belső burkolás és a szigetelés behelyezése.

3. rész - BELSŐ BURKOLÁS ÉS SZIGETELÉS

 

 

 

 

Címkék: kutyaház famunka