KUTYAHÁZ ÉPÍTÉSE - 5. RÉSZ - SZIGETELT TETŐ KÉSZÍTÉSE

Közepes méretű, szigetelt kutyaház készítését mutatom be.

4. rész - KÜLSŐ BURKOLÁS

A tető is két rétegű lett, közte szintén szigeteléssel. Az alapja egy 6-os OSB lap. Erre készölt egy keret félbe vágott és 2 cm vastagra visszagyalult 5x5-ös anyagból. Ide használtam a 2 cm-es hőszigetelő lapot. Mivel egy tábla nem lett elég, ezért a maradék 5-ösből is kellett faragni egy keveset. Ahol a zsanér kerül majd rácsavarozásra oda belül egy léc merevítés került. Ezt lezártam egy újabb OSB lappal. Elkészült a szendvics.

A felső felére zsindely borítás került. A zsindelyt alulról felfelé haladva kell rakni. Az első sorról levágtam a füleket, majd felhelyeztem, úgy, hogy kb 1 cm-t lelógjon a tetőről. Az első sort egy kis bitumenes zsindelyragasztóval és szögekkel rögzítettem, a köztes sorokat csak szöggel. A tető úgy lett méretezve, hogy az egy méteres zsindelylap pont átéri, így nem kellett sokat vágni. A következő sorba már egy teljes lap került. A harmadik sornál már jobb oldalt egy fél fület levágtam és fél eltolással tettem fel. A negyedik sorba megint egész került. Az ötödik sorban bal oldalt lett a fél fül levágás és eltolás. Hatodik sor megint egész, hetedik záró sorba pedig a legelején levágott fülek lettek méretre szabva, felragasztva és szögelve.

A kész zsindelyezést pipaléccel körbeszegtem.

A zsanérok helyét feljelöltem az OSB lapra és azok forgórészének készítettem egy bemarást. Ezután kinyomtam szilikonnal, hogy bogarak itt ne tudjanak beköltözni. Felcsavaroztam a zsanérokat a tetőre, ezután a házhoz is rögzítettem, pipaléc vastagságnyi távtartók közbeiktatásával. Az ereszt maradék alulemezzel zártam le.

Az utolsó befejező részben a tetőkitámasztást, festést és a végeredményt mutatom meg.

6. rész - TETŐKITÁMASZTÁS, BEFEJEZÉS

 

 

Címkék: kutyaház famunka